Automaģistrāle no Rīgas uz Maskavu

Jaunumi, ziņas un tenkas auto pasaulē
Lietotāja avatars
Resnais
ne/profesionālis
Atbildes: 1525
Pievienojies: 18.07.2010, 01:15
Info: Dream about
"Pontiac Firebird" 1973
Atrašanās vieta: LV., Riga

26.04.2011, 07:01

Līdz 2018.gadam cer pabeigt četru joslu automaģistrāli no Rīgas uz Maskavu

Līdz 2018.gadam plānots pabeigt četru joslu ātrgaitas automaģistrāli starp Rīgu un Maskavu, kuras attīstības izpētes darbi jau ir pabeigti un uzsākti būvdarbi 82 kilometru garumā, informē Satiksmes ministrija.
Maģistrāles projekta attīstību ceturtdien apsprieda Latvijas satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) un Krievijas transporta ministrs Igors Ļevitins. Satiksmes ministrija norāda, ka ātrgaitas automaģistrāle veicinās tranzītu uz Latvijas lielākajām ostām – Rīgu, Ventspili un Liepāju. Maģistrāle būs viena no galvenajām tranzīta artērijām un Latvijai prioritārs projekts.

"Transporta plūsmas sakārtošana multimodālajā transporta koridorā starp Rīgu un Maskavu dos lielākas iespējas tranzīta pārvadājumu attīstīšanai, kā arī pasažieriem no Eiropas ļaus ātrāk un ērtāk ceļot uz Krieviju, bet no Krievijas un Āzijas valstīm - uz Eiropas Savienību," atzina Augulis, uzsverot, ka Latvijas un Krievijas sadarbībai ir lielas perspektīvas, jo abu valstu iedzīvotājiem un uzņēmējiem ir interese attīstīt savstarpējos kontaktus.

Līdz jūnijam Latvijas un Krievijas dzelzceļa uzņēmumi kopā ar citu jomu ekspertiem veiks aprēķinus par ātrgaitas vilcienu Rīga – Maskava, kas ļaus rast optimālāko risinājumu šī projekta realizēšanai.

Augulis tikšanās laikā uzsvēra, ka dzelzceļa maršruts Rīga – Maskava Latvijai ir ekonomiski ļoti nozīmīgs, turklāt tas būtu labs papildinājums projektam "Rail Baltica" un veicinātu kā pasažieru, tā arī kravu pārvadājumu pa dzelzceļu attīstību.

"Ātrvilciens starp Rīgu un Maskavu primāri ir ekonomisks, ne politisks projekts, kam apliecinājums ir jau esošie apjomīgie kravu pārvadājumi starp abām valstīm," uzsvēra Ļevitins. Savukārt VAS "Latvijas Dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis norādīja, ka šis projekts ne vien uzlabos pārvietošanās iespējas starp abām valstīm, bet arī būs nozīmīgs infrastruktūras objekts, kas veicinās arī citu jomu attīstību.

Ne mazāk nozīmīgs jautājumu loks Latvijas un Krievijas satiksmes ministru pārrunās bija transporta infrastruktūras un robežšķērsošanas jautājumi. Tāpēc Krievijas puse rosinās Latvijas un Krievijas Starpvaldību komisijas ietvaros veidot jaunu darba grupu robežšķērsošanas jautājumu risināšanai. Tādējādi jau drīzumā tiks meklēti risinājumi laika saīsināšanai, kas nepieciešams robežas un muitas kontroles formalitāšu veikšanai.

Tikšanās laikā tika pārspriesti turpmāk veicamie darbi līgumtiesiskās bāzes sakārtošanā transporta jomā, sadarbība transporta infrastruktūras uzlabošanā, kā arī kopīgās aktualitātes starptautisko autopārvadājumu jomā. Augulis aicināja Krievijas ministru sekmēt lidojumus ne vien starp Krievijas pilsētām un Rīgu, bet arī, izmantojot Liepājas un Ventspils lidostas.

Tā kā asociācija "Latvijas auto" ir izstrādājusi metodoloģiju un tehniski – ekonomisko pamatojumu projektam par prāmju satiksmes izmantošanu starptautiskajos autopārvadājumos, šie priekšlikumi tika prezentēti Krievijas transporta ministram, kas izrādīja lielu interesi par to, uzsverot, ka pārvadājumi ar prāmi Krievijai ir ārkārtīgi nozīmīgi un tā tos attīsta gan Baltijas, gan Melnās jūras, un perspektīvā arī Kaspijas jūras virzienā. Projekts paaugstinātu starptautisko autopārvadājumu efektivitāti, izmantojot Latvijas ostas. Puses vienojās, ka nacionālās asociācijas mēneša laikā sagatavos kopīgus priekšlikumus par praktiskajiem pasākumiem prāmju satiksmes izmantošanai Latvijas ostās.

Tika uzteikta abu valstu labā sadarbība konteinerpārvadājumu organizēšanā pa dzelzceļu, īpaši atzīmējot veiksmīgo pieredzi vilciena "Baltika – Tranzit" darbības nodrošināšanā, kravu pārvadājumos uz Afganistānu, nesen atklāto konteinervilcienu "Rīgas ekspresis", kā arī sadarbību pārvadājumu organizēšanā uz Krievijā nozīmīgo rūpniecības centru - Kalugu.

Nākamā Auguļa un Ļevitina tikšanās paredzēta maija beigās Starpvaldību komisijas Transporta darba grupas sanāksmē.


Raksts no delfiem lv