Jauno fotoradaru vietas

Viss par auto, kas neiekļaujas citās sadaļās
Lietotāja avatars
Dainis
Nereģistrējies

22.11.2011, 20:28

Fotoradari pirmajā darbības dienā ‒ pirmdien ‒ visvairāk pārkāpumu fiksējuši Rīgā, Lielirbes un Juglas ielā.
Valsts policijas pārstāve Lita Juberte pavēstīja, ka Lielirbes ielā pie 88.a nama fiksēti 70 pārkāpumi, Juglas ielā 16 ‒ 50, bet Vienības gatvē 126 ‒ 29 pārkāpumi.

Vismazāk pārkāpumu fotoradars fiksējis Olainē, Zeiferta ielā, Ķekavas aplī un Jūrmalas gatvē 54. Šajās vietās nav bijuši vairāk kā divi pārkāpumi.

Lielākie ātrumi fiksēti Jūrmalā un Rīgā. Jūrmalā, Asaru prospekta un Imantas ielas krustojumā, ar atļauto braukšanas ātrumu 50 kilometri stundā fiksēts ātrums 108 kilometri stundā. Savukārt Rīgā, Deglava ielā 152/3, ar šādu pašu atļauto ātrumu fiksēts ātrums 101 kilometrs stundā.

Jaunie fotoradari pirmdien bija uzstādīti 15 vietās Rīgā un tās reģionā. Astoņi radari bijuši tieši galvaspilsētā.

Jau ziņots, ka 15 jaunie fotoradari pirmdien ‒ pirmajā darbības dienā ‒ fiksējuši 240 pārkāpumu.

Nākamgad atbilstoši noslēgtajam līgumam jāsāk darboties visiem 160 fotoradariem, tostarp stacionārajiem. No 160 radariem 30 būs bez mērierīces.

Valsts policijas mājaslapā redzamā fotoradaru kartē uzskaitītas 83 vietas Rīgas reģionā, kurās varēs atrasties pārvietojamie fotoradari. Radaru atrašanās vietas mainīs katru dienu.
Lietotāja avatars
Dainis
Nereģistrējies

08.05.2012, 01:35

TVNET LV
Ja līdz 20.maijam nebūs visu fotoradaru, firmai izteiks brīdinājumu
Kozlovskis uzskata, ka nekādas atkāpes no līguma nav pieļaujamas. Pagaidām gan nav skaidrības, kas notiktu, ja valsts lauztu līgumu par fotoradaru uzstādīšanu.
Satiksmes uzraudzības biroja (SUB) vadītāja Vineta Mistre neprognozē uzņēmuma «Vitronic Baltica un partneri» spēju līdz 20.maijam izvietot uz ceļiem visus fotoradarus, kā to paredz ar valsti noslēgtais līgums. Fotoradaru uzstādīšanas termiņš ir vairākkārtīgi pārcelts, raisot pamatotas bažas, vai Ērika Teilāna «Vitronic» spēj izpildīt savas saistības. Savukārt autovadītāji savas saistības ir izpildījuši, Teilāna vadītajam uzņēmumam nesot 141 718 latu lielus ieņēmumus.
Viņa norādīja, ka laikā, kad tika strādāts pie radaru projekta, valsts atradās ekonomiskās krīzes situācijā un nebija naudas, lai varētu iegādāties fotoradarus. Satiksmes drošībai situācija bija diezgan nelabvēlīga, un tad valdība pieņēma lēmumu, ka varētu būt arī šāds risinājuma variants, ka radarus pērk privātais uzņēmums.
Viņa uzskata, ka situācija būtu skaidrāka, ja radarus uzstādītu valsts.
Jautāta, vai Ceļu policija varētu strādāt labāk, ja radari būtu valsts īpašumā, Mistre atbildēja: «Varbūt mums būtu viss skaidrāk, protams, mums ir zināma prakse un pieredze šo jautājumu risināšanā. Te ir kaut kas pilnīgi jauns un nebijis – Valsts policija faktiski pilnvaro privātfirmu, kas darbojas šajā jomā.»
Jāuzstāda 160 radaru statīvi
Privātajam uzņēmumam «Vitronic Baltica un partneri» līdz 20.maijam ir jāievieš 160 radari, no kuriem 100 būs ar mērierīci, bet atlikušie darbosies kā mulāžas.
Šobrīd uz ceļiem atrodas 34 pārvietojamie radari.
«Vitronic Baltica un partneri» 15 pārvietojamos fotoradarus uzstādīja pērn 21.novembrī, šogad janvārī ieviesti vēl 15, bet no 2008.gada Latvijā darbojas četri, kurus savulaik iegādājās Valsts policija.


Ministrs: Ja fotoradarus neuzstādīs laikā, tiks izsūtīts brīdinājums par līguma laušanu

Iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis šodien intervijā "Panorāmai" atzina, ka radaru ieviešanas procesu nevar uzskatīt par normālu. Lai izvērtētu uzņēmuma "Vitronic" līdzšinējo darbību un turpmāko likteni, ministrija sagaidīs 20. maiju. Un nav izslēgts, ka tiks sperts solis tuvāk līguma laušanai
Lietotāja avatars
Dainis
Nereģistrējies

08.05.2012, 01:39

Kasjauns LV
Rīgā sāk uzstādīt pirmo stacionāro fotoradaru.
Pēc divām nedēļām visā Latvijā ir jābūt izvietotiem vairāk nekā simt stacionāriem fotoradariem. Taču, visticamāk, kārtējo reizi tas netiks izdarīts, jo tikai šodien, 7. maijā, sāka uzstādīt pirmo.
Līdz ar to atkal rodas jautājums - kas notiks ar fotoradaru uzstādītāju, kas, iespējams, jau otro reizi nebūs izpildījis līgumā noteikto. Vai tiešām policija cer, ka "Vitronic Baltica" līgumu pildīs?
Ministrs sola: ja neiekļausies termiņā, "Vitronic" saņems vēl vienu brīdinājumu
Ja līdz 20.maijam uzņēmums "Vitronic Baltica un partneri" neuzstādīs visus fotoradarus, kā tas paredzēts valsts un uzņēmuma noslēgtajā līgumā, fotoradaru ieviesējs saņems vēl vienu brīdinājumu, pirmdien LTV raidījumam "Panorāma" sacīja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis.
Pēc viņa teiktā, brīdinājumā būtu iekļauts termiņš, līdz kuram "Vitronic" jāuzstāda fotoradari, taču ja uzņēmums noteiktajā termiņā neiekļausies, tad sekos gala brīdinājums jau par līguma laušanu.
Kozlovskis uzskata, ka nekādas atkāpes no līguma nav pieļaujamas.
Nav skaidrības, kas notiktu, ja valsts lauztu līgumu
Pagaidām gan nav skaidrības, kas notiktu, ja valsts lauztu līgumu par fotoradaru uzstādīšanu.
Privātajam uzņēmumam "Vitronic Baltica un partneri" līdz 20.maijam ir jāievieš 160 radari, no kuriem 100 būs ar mērierīci, bet atlikušie darbosies kā mulāžas.
Šobrīd uz ceļiem atrodas 34 pārvietojamie radari.
"Vitronic Baltica un partneri" 15 pārvietojamos fotoradarus uzstādīja pērn 21.novembrī, šogad janvārī ieviesti vēl 15, bet no 2008.gada Latvijā darbojas četri, kurus savulaik iegādājās Valsts policija.


Rīgā sāk uzstādīt pirmo stacionāro fotoradaru

Pēc divām nedēļām visā Latvijā ir jābūt izvietotiem vairāk nekā simt stacionāriem fotoradariem. Taču, visticamāk, kārtējo reizi tas netiks izdarīts, jo tikai šodien sāka uzstādīt pirmo. Līdz ar to atkal rodas jautājums -- kas notiks ar fotoradaru uzstādītāju, kas, iespējams, jau otro reizi nebūs izpildījis līgumā noteikto. Vai tiešām policija cer, ka "Vitronic Baltica" līgumu pildīs?


KAM PIEDER FOTORADARI LATVIJĀ?
Ar fotoradaru piegādi un uzraudzīšanu Latvijā nodarbojas akciju sabiedrība „Vitronic Baltica”. 96,43 procenti „Vitronic Baltica” daļu pieder Ērikam Teilānam – miljonāram, „Baltijas Apdrošināšanas Nama” padomes priekšsēdētājam un Rīgas mēra Nila Ušakova ārštata padomniekam ekonomikas un attīstības jautājumos, savukārt pārējie 3,57 procenti daļu – Vācijā reģistrētam uzņēmumam „Vitronic Dr.-Ing. Stein Bildverarbeitungssysteme GmbH”.
Lietotāja avatars
Resnais
ne/profesionālis
Atbildes: 1525
Pievienojies: 18.07.2010, 01:15
Info: Dream about
"Pontiac Firebird" 1973
Atrašanās vieta: LV., Riga

08.05.2012, 04:48

Pirmais stacionārais radars netālu no manis - yeah! :)
Lietotāja avatars
Dainis
Nereģistrējies

18.05.2012, 06:57

Fotoradaru «jezga» sasniedz kulmināciju: iedzīvotāji nedod atļauju to uzstādīšanai

Pierīgā daudzus plānotos stacionāros fotoradarus neredzēsim vēl ilgi, jo iedzīvotāji, caur kuru zemi plānots rakt elektrības piegādes kabeļus, saka tiem kategorisku «nē», līdz ar to projekts būvvaldes atļauju neiegūs nekad.
Tā ceturtdien vēstīja Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums «Panorāma».
Vienam no stacionārajiem radariem bija jāatrodas Ķekavas novadā, pie mājām «Priedes», taču gandrīz neviens no šīs mājas iedzīvotājiem nav devis atļauju uz zemes līdzās ēkai veikt būvdarbus fotoradara uzstādīšanai.
Ķekavas novada būvvaldes vadītāja Inese Aizstrauta raidījumam stāsta, ka neviens no trīs fotoradariem, kas plānoti uzstādīt novadā, nevar uzsākt darbību.
Turklāt viņa neslēpj, ka fotoradaru uzstādītājs ir vainojams pie tā, ka laikus netiek saskaņoti dokumenti darbu uzsākšanai.
«Tā ir projektētāju vai pasūtītāju neizdarība. Viņi jau janvārī vērsās pie mums, lūdzot tehniskos noteikumus, un mēs jau janvārī esam informējuši. Tātad – viņi no janvāra strādā ar šo projektu. Pieci mēneši ir pietiekams laiks, lai šo projektu īstenotu,» uzskata Aizstrauta.

Plašāk skaties LTV sižetā.

Iedzīvotāji nedod atļauju, lai varētu ierīkot stacionāros fotoradarus

Trīs dienas pirms stacionāro fotoradaru izvietošanas beigu termiņa jezga ap tiem sasniegusi kulmināciju. Rīgā ar krāsu sabojāti jau divi no septiņiem uzstādītajiem radaru ietvariem. Bet Pierīgā daudzus plānotos radarus neredzēsim vēl ilgi. Būvvaldēs pēdējā brīdī saskaņošanai tiek nesti projekti. Bet iedzīvotāji, caur kuru zemi plānots rakt elektrības piegādes kabeļus, saka tiem kategorisku " nē", līdz ar to projekts būvvaldes atļauju neiegūs nekad.
Lietotāja avatars
adm
Site Admin
Atbildes: 196
Pievienojies: 17.07.2010, 01:11
Info: Citroen C1/Mērogs 1:43
Atrašanās vieta: www.auto4ums.lv

03.06.2012, 02:29

Fotoradaru rekordi: apdzīvotā vietā ar 165 km/h

Līdz šim fotoradari ir fiksējuši pāris visai iespaidīgus ātruma rekordus, no kuriem lielākais apdzīvotā vietā bijis 165 kilometri stundā (km/h), atļauto 50 km/h vietā, sestdien vēstīja LTV raidījums "Panorāma".
Kāds automašīnas vadītājs 165 km/h sasniedzis Rīgā, Ulmaņa gatvē. Savukārt otrs lielākais ātruma pārkāpums apdzīvotā vietā bijis Siguldā, kur sasniegti 145 km/h, bet 143 km/h sasniegti Rīgā, Brīvības gatvē, kas līdz šim ir trešais lielākais fiksētais ātrums.

Fotoradari fiksējuši, ka visbiežāk atļauto ātrumu pārkāpj "Volkswagen" automašīnas, konkrētāk "Golf" modeļi. Savukārt BMW markas automašīnas pārkāpumu ziņā ir trešajā vietā, "Panorāmai" pastātsīja policija.

Savukārt rekordists protokolu un soda naudas ziņā ir kāds vīrietis, kurš iekrājis 24 protokolus un 900 latu lielu soda naudu. Vēl kāda sieviete sakrājusi 23 protokolus un 800 latu lielu soda naudu, bet kāds vīrietis līdz šim saņēmis 17 protokolus un 500 latu lielu soda naudu.

Vel kāda taksometru firma līdz ar fotoradaru ieviešanu saņēmusi 4400 latu lielu naudas sodu, kādai piegādes firmai bijis jāsamaksā 3000 latu, bet juridisko firmu rekordistu trijnieku noslēdz auto nomas firma, kura saņēmusi 2000 latu lielu naudas sodu.

Izplatītākākie ātruma pārkāpēju vārdi bijuši - Jānis, Aleksandrs un Sergejs, bet pārkāpējām - Olga, Tatjana un Jeļena.


Interesanta statistika par radariem :)
Lietotāja avatars
raivis
Nereģistrējies

06.06.2012, 13:38

adm rakstīja:Fotoradari fiksējuši, ka visbiežāk atļauto ātrumu pārkāpj "Volkswagen" automašīnas, konkrētāk "Golf" modeļi. Savukārt BMW markas automašīnas pārkāpumu ziņā ir trešajā vietā, "Panorāmai" pastātsīja policija.
golfpower rullez! bmwpower sucks! :lol:
Lietotāja avatars
Dainis
Nereģistrējies

05.09.2012, 09:26

Timrots: fotoradariem jāfiksē pārkāpums no +15 km/h

Patlaban ir īstais laiks mainīt spēles noteikumus par fotoradaru darbību uz ceļiem, jo valsts lauž līgumu ar radaru uzstādītājiem, taču vēlas tos uz ceļiem saglabāt, sacīja autožurnālists Pauls Timrots.

Pieredzējušais autožurnālists aicina ar fotoradariem fiksēt tikai tos ātruma pārkāpumus, kas par vairāk nekā 15 km/h pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, savukārt kontroli līdz minētajai robežai atstāt tikai ceļu policistu kompetencē. Dažu dienu laikā ideju portālā «manabalss.lv» parakstījuši vairāki tūkstoši cilvēku. Lai tā nonāktu pie likumdevēja Saeimā, tā jāatbalsta 10 tūkstošiem.

«15 kilometru stundā tāpēc, ka daudzās Eiropas valstīs ir pieņēmums un pētījumi, ka tas ir normālais satiksmes plūsmas ātrums. Tad nevienu īpaši nebaksta, negrūsta,» pamatoja Timrots.

Viņš uzsvēra, ka ir dažādi instrumenti ceļu satiksmes regulēšanai un fotoradari ir tikai viens no tiem. Ir ceļu policisti, kampaņas, attiecības starp vadītājiem, nevarot visu «uzkrāmēt vienam instrumentam – fotoradaram».

Viņaprāt, pašlaik ir īstais laiks domāt par izmaiņām, jo tiek lauzts līgums ar uzņēmējiem, kas līdz šim bija atbildīgi par fotoradaru izvietošanu uz ceļiem. «Ja nav jau cits uzņēmējs, viņš rēķināsies ar jaunajiem apstākļiem, arī nelolos liekas ilūzijas un būs samērīgs daudzums fotoradaru,» uzskata Timrots.

Jau ziņots, ka uzņēmums «Vitronic Baltica un Partneri» tā arī nav spējis laikus uzstādīt noteikto radaru skaitu un izpildīt ar Valsts policiju noslēgtā līguma prasības. Valsts ar šo uzņēmumu līgumu lauzīs.


tvnet lv
Lietotāja avatars
Dainis
Nereģistrējies

16.09.2012, 15:38

Savākti paraksti par fotoradaru fiksētā ātruma palielināšanu, lai iniciatīva nonāktu Saeimā

Ideju platformā "manabalss.lv" vienas dienas laikā savākti trūkstošie paraksti par iniciatīvu, kas paredz ar fotoradariem kontrolēt pārkāpumus tikai no 15 kilometriem stundā (km/h) virs atļautā braukšanas ātruma, tādējādi par iniciatīvu ir parakstījušies nepieciešamie 10 tūkstoši cilvēku, lai tā varētu nonākt Saeimā.
Piektdien apkopotā informācija liecināja, ka par iniciatīvu bija parakstījušies 8870 cilvēki un, lai iniciatīva varētu nonākt Saeimā, vajadzēja vēl 1130 parakstu. Naktī uz svētdienu savākto parakstu skaits sasniedza 10035.

Televīzijas raidījums "Zebra" iniciatīvu ar fotoradariem fiksēt tikai pārkāpumus no 15 km/h virs atļautā ātruma pieteica šā gada 28.augustā. Raidījums piedāvā, ka kontroli līdz minētajai robežai atstāj tikai ceļu policistu kompetencē, kuri, izvērtējot katru konkrēto gadījumu – pārkāpuma bīstamību atkarībā no tā izdarīšanas vietas, personas sodāmību un citus atbildību mīkstinošos vai pastiprinošos apstākļus, – var pieņemt objektīvu un pamatotu lēmumu.

Iniciatīvas iesniedzēji pieteikumā norāda, ka vēlas, lai skaidri tiktu noteikta kārtība, kādā tiek izmantoti fotoradari, un uzsver, ka nekādā veidā neatbalsta ātruma pārsniegšanu uz ceļiem, bet vēlas sistēmu padarīt "cilvēciskāku un visiem saprotamu" un panākt, lai uzlabotos satiksmes drošība.

Jau ziņots, ka fotoradaru piegādātājs "Vitronic Baltica un Partneri" tā arī nav spējis laikus uzstādīt noteikto radaru skaitu un izpildīt ar Valsts policiju noslēgtā līguma prasības. Valsts ar šo uzņēmumu plāno līgumu lauzt.


Delfi

#######################################################

Saeimā lems, vai fotoradariem jāstrādā līdz +15 km/h

Nepilna mēneša laikā portālā «www.manabalss.lv» ir savākts nepieciešamais 10 000 iedzīvotāju atbalsts, lai vērstos Saeimā ar iniciatīvu ar fotoradariem fiksēt tikai tos pārkāpumus, kad atļautais braukšanas ātrums ticis pārsniegts par vairāk nekā 15 kilometriem stundā. Saskaņā ar iniciatīvas autoru ieceri līdz +15 km/h robežai ātruma kontrole pilnībā būtu jāuzņemas Ceļu policijai (CP). Atklāts paliek jautājums, vai autovadītāji nesāks braukt pārāk «atraisīti», apzinoties CP darbinieku «cilvēcisko» faktoru.

Svētdienas rītā par šo televīzijas raidījums «Zebra» ierosmi bija nobalsojuši aptuveni 10 100 iedzīvotāji.

Kā ierosinājumu iepriekš skaidroja «Zebras» veidotājs Pauls Timrots, kontrole līdz minētajai robežai tiktu atstāta tikai ceļu policistu kompetencē, kuri, izvērtējot katru konkrēto gadījumu - pārkāpuma bīstamību atkarībā no tā izdarīšanas vietas, personas sodāmību un citus atbildību mīkstinošos vai pastiprinošos apstākļus -, varētu pieņemt objektīvu un pamatotu lēmumu.

Vienlaikus Timrots norādīja, ka raidījums nekādā veidā neatbalsta ātruma pārsniegšanu uz ceļiem. «Gluži pretēji! Aicinām sistēmu padarīt cilvēciskāku, visiem saprotamu, un, pats galvenais, lai tā uzlabotu satiksmes drošību,» sacīja Timrots.

«Šis priekšlikums jau pirms kāda laika izskanēja, bet to neviens neņēma vērā. Bija jau noslēgts līgums ar »Vitronic«, un mainīt noteikumus spēles laikā nebūtu korekti. Taču tagad ir īstais brīdis to atkal apdomāt, jo līgums netiek pildīts un iekšlietu ministrs paziņojis, ka to varētu lauzt,» sacīja satiksmes drošības raidījuma «Zebra» vadītājs.

Jaunie noteikumi mazinātu naidu pret fotoradariem

Timrots ir pārliecināts: «Ja šo iniciatīvu sadzirdētu atbildīgās iestādes, tas stipri samazinātu tagadējo naidu pret fotoradariem. Šā brīža kvītiņu sūtīšana par 11-12 kilometru stundā ātruma pārsniegumiem tiešām nav audzinoša un izraisa tikai dusmas. Tāpēc, manuprāt, būtu tikai godīgi, ja lietas sadalītu tā - fotoradars strādātu, kā jau konveijeram pienākas, bet cilvēki izdarītu smalko un precīzo darbu. Ceļu policisti tomēr ir profesionāļi un prot runāt ar cilvēkiem.»

Šī būs ceturtā caur portālu nākusī iniciatīva, kas nonāks līdz apspriešanai parlamentā - parlamentā atbalstu jau guvuši priekšlikumi nodrošināt iespēju, ka, savācot 10 000 parakstus internetā, sabiedrībai ir iespēja iesniegt dažādas idejas izskatīšanā Saeimas dienas kārtībā un veikt izmaiņas ofšoru darbības regulējumā, bet pašlaik deputāti vērtē iespējas noteikt konkrētāku atbildību par Saeimas deputāta zvēresta laušanu.


tvnet
Lietotāja avatars
Dainis
Nereģistrējies

04.10.2012, 10:17

Neveiksmīgajam fotoradaru uzstādītājam ļaus vēl piepelnīties

Uzņēmējdarbībā fiasko piedzīvojušās, fotoradarus tā arī neieviesušās SIA V – TRAFFIC darbinieki, visticamāk, kļūs par Iekšlietu ministrijas (IeM) paspārnē esošās Nodrošinājuma valsts aģentūras darbiniekiem.

Savukārt neveiksmīgais privātuzņēmējs vēl līdz šā gada beigām no ātruma ierobežojumu pārsniegušo šoferīšu samaksātajiem sodiem varēs iekasēt 35%.
Ar šādu notikumu attīstības turpmāko scenāriju Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas deputātus iepazīstināja IeM valsts sekretāre Ilze Pētersone-Godmane.
Jau vēstīts, laužot līgumu par fotoradaru uzstādīšanu, izveidojās situācija, ka kopš 28. septembra fotoradari nefiksē autovadītāju pieļautos pārkāpumus. Šā iemesla dēļ vairākas policijas ekipāžas atkal ir novirzītas tieši ātruma ierobežojumu kontrolei. I. Pētersone-Godmane un Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis norādīja, ka policistu atrašanās uz ceļiem ātruma ierobežojumu pārkāpēju dēļ neesot tik efektīva kā radaru darbība. Policistu darbs ir krietni dārgāks nekā fotoradaru izmantošana.
Tādēļ pieņemts lēmums ar V – TRAFFIC noslēgt pagaidu vienošanos, kas uzņēmumam līdz šā gada nogalei ļaus turpināt fiksēt pārkāpumus un no iekasētajiem sodiem paturēt sākotnējā līgumā paredzētos 35%. Iecerēts, ka attiecīga vienošanās tiks parakstīta vēl šonedēļ un radaru darbību atjaunos, iepriekš par to informējot sabiedrību.
Tikmēr Iekšlietu ministrija turpināšot sarunas ar radaru ražotāju – Vācijas uzņēmumu Vitronic – par Latvijā jau uzstādīto 57 fotoradaru pārpirkšanu. IeM valsts sekretāre uzsvēra, ka V – TRAFFIC sevi kā sadarbības partneri ir neglābjami diskreditējis, tādēļ ar to nekādas sarunas par pirkumu neveiks.
Atbildēt