AvtoVAZ ķibeles

Jaunumi, ziņas un tenkas auto pasaulē
Lietotāja avatars
Resnais
ne/profesionālis
Atbildes: 1525
Pievienojies: 18.07.2010, 01:15
Info: Dream about
"Pontiac Firebird" 1973
Atrašanās vieta: LV., Riga

21.11.2010, 09:28

AutoVAZ atsauc savas automašīnas

1. novembrī VAZ rūpnīca paziņoja par 12 tūkstošu automašīnu Lada Kalina, Priora un Lada 4x4 atsaukšanu, sakarā ar problemām ar bremžu vakum pastiprinātāju. Taču vēl 29. oktobrī, kopuzņēmums GM-AvtoVAZ preses dienests paziņoja par analoģisku servisa akciju, kura skārusi 1973 Chevrolet Niva automobīļus. Tādā veidā, zem serviss kampaņas "pakļuvušas" 14 tūkstoši Krievijā ražotu auto. Faktiski, tā varētu būt lielākā automašīnu atsaukšana Krievijas auto ražotāju vēsturē.
Attēls
Jāteic, ka PSRS laikos par tādu auto atsaukšanu vispār nevarēja būt ne runas, jo paša auto iegūšana bija samēra problemātiska. Pēc Padomju Savienības sabrukšanas, Krievijas autoražotāji saglabāja paradumu uz auto kvalitāti un uzticamību raudzīties starp pirkstiem. Taču augošais pieprasījums pēc jauniem auto Krievijā un konkurences uzrašanās piespiež Krievijas auto rūpniekiem aizdomāties par to, ka potenciālais klients var atdot priekšroku uzticamākam mašīnām.

Pirmais lielākais krievu auto atsaukums notika 2002. gada februārī - apmēram tūkstots Nivas (Нива - ВАЗ-21213 un ВАЗ-21214), kuras tika izlaistas 2001. gada decembra beigās. Tajās tika konstatēts stūres pastiprinātāja bojājumi. Turpmāk, reizi vai divas gadā, presē pazib sīki paziņojumi par serviss kampaņu rīkošanu ar vienu-divu tūkstošu automašīnu dalību. Pa īstam lielu rezonansi izraisīja vienīgi 6,2 tūkstošu Lada Kalina atsaukšana 2010. gada sākumā.

Neskatoties uz to, ka defektu slēpšana, kuri iespējams varētu apdraudēt cilvēku dzīvību, vairākums valstīs draudētu ar tiesu darbiem, Krievijas varas iestādes situācijai ar bojātajām Lada automašīnām nepiegrieza īpašu vērību.

Taču 2010. gada rudenī, kompānija acīmredzot ir izvērtējusi pasaules auto ražotāju pieredzi un sapratusi, ka atsaukšana ne vienmēr ir kauna lieta (it sevišķi ja tas notiek saprāta robežās) un atgrieza rūpnīcā 14 tūkstoš auto. Vēl jāpiemin, ka ne gluži tikai AvtoVAZ iniciatīva tā ir bijusi, bet drīzāk ar General Motors saistītajam kopuzņēmumam. Jo, ja AvtoVAZ ciešākas bremzes ir "sīka vienība", tad priekš GM tas ir iemesls auto atsaukšanai.

Alianses ārzemju pārstāvji saprot, ka tā ir normāla paradība, kura liecina, ka autoražotājs rūpējas par savu auto kvalitāti. Katru gadu servisu kampaņas ietvaros pārbaudes tiek veiktas miljoniem automašīnu un starp tām ir ne tikai budžet auto, bet arī sportkāri, piemēram nesenā Ferrari 458 Italia atsaukšana.
Pēdējā gada laikā, rekordists auto atsaukšanā ir Toyota, kura kopš 2009 gada beigam ir atsaukusi vairāk par 10 miljoniem automašīnu, kurām lielākai daļai tika konstatētas problēmas ar gāzes pedāli. Taču tas nekādi negrāva pārdošanas apjomus vai kompānijas reputāciju. Gluži otrādi, tas pierāda, ka kompānija seko līdzi saviem auto un gatava novērst un labot tehniskās ķibeles, ja tādas gadās.

Visas AvtoVAZ atsauktās mašīnas ir samērā "svaigas", tas tikušas saražotas un nosūtītas dīleriem laika posmā no 8 līdz 16 oktobrim. Novērst bojājums, AvtoVAz grasās pēc pasaulē pieņemtās prakses - kompanija jau izsūtījusi dīleriem paziņojumus par bojājumiem. Tuvākajā laikā dīleriem ir jāsazinās ar "riska grupā" iekļuvušajiem pircējiem, un tālāk dīleriem nākšoties atskaitīties autoražotājam par katru no pārdotajiem auto.


(raksts tulkots no krievu valodas)